Dijken van scholen

Als mensen je vertellen dat ze een ‘dijk van een baan’ hebben, dan hebben ze in hun beleving een geweldig vak of een prima werkomgeving. Iets wat ‘zoden aan de dijk’ zet, wordt beschouwd als een waardevolle bijdrage. ‘Dijken van scholen’ doen beide: het zijn niet alleen geweldige scholen, ze leveren ook nog eens een betekenisvolle bijdrage aan het versterken van de onderwijskwaliteit in Nederland.

Elf dijken van scholen laten in deze nieuwe publicatie een hoopvol en verfrissend geluid horen. Ze vertellen met trots wat zij geheel op eigen kracht gedaan hebben om uit te groeien tot een geweldige school voor leerlingen, leraren en leiders. De geïnterviewde scholen voor po, vo en s(b)o vertellen over hun aanpak, waar zij eigen accenten leggen en hoe ze gebruikmaken van eerder bewezen praktijken.

Tussen deze verhalen vanaf de werkvloer vind je een meer analytische beschouwing van de werkende principes in deze dijken van scholen: wat zijn hun ambities, hoe werkt het in het team, hoe leren mensen samen en wat doen de leiders in deze scholen? Kortom, een aantal wijze lessen waar ook jullie school haar voordeel mee kan doen.

Om hier meteen mee aan de slag te kunnen gaan, hebben we ook een aantal handzame instrumenten toegevoegd. Hiermee kan ook jullie school op weg gaan om een dijk van een school te worden.

Bestel het boek en geef je op voor een kosteloze masterclass >>>

Geef een reactie